Monday 17 September 2012

Good Girl vs Bad Girl !!!!!

assalamualaikum !!
hye to all yang sedang baca entry neyh !
i'm back again..
aku tataw lah perasan aku skunk neyh
GERAM + SEDEY pown ada..
AKU PEREMPUAN GANGSTER +KASAQ???
weyhhhhh betoi ka???

Salam to all! Okay tajuk entri agak panas hangit gitu. Terbakar tak kaum awek? Takpe2 relaks dulu. Gosip kali ni Miss Reiko tak membela mane2 pihak baik lelaki atau perempuan tapi Miss Reiko nak kongsi sikit berdasarkan beberapa pemerhatian dan kuasa daya fikir yang mendalam (ecewaah) terhadap situasi2 yang berlegar disekeliling Miss Reiko.Sebab-sebab kenapa lelaki meninggalkan perempuan! So kalau korang taknak kena tinggal baik korang selidik dulu diri sendiri dan silalah ambil masa untuk berubah menjadi wanita sejati.



Sebab 1 : Perempuan kasar dan ego. First impression lelaki terhadap perempuan adalah keayuan dan kelembutan. Kadang-kadang kita bukan sengaja nak jadi ganas kan? Tapi kita selesa dengan cara tu! KALAU NI YANG KORANG FIKIR, BAIK HENTIKAN KEGEMARAN INI. Sebab lelaki nak perempuan terus menjadi perempuan. Jadilah wanita sejati.

Sebab 2 : Perempuan suka mencarut. B, B, dan B. WTF, F dan F dan lain-lain. Oh puhleasee babe. Korang tak nampak hot dengan mencarut. Pe kata gunakan istighfar, atau just sighing..Omg is quiet okay tapi jgn over. Mencarut-carut ni selalunya hanya kerja lelaki. Sedalam mana perasaan nyampah korang terhadap sesuatu perkara atau seseorang tu, jangan mencarut okay. Just chill and relaks. Laid back personalities. That's cool enough to be a sweet babe.

Sebab 3 : Cara dressing. Selalu tak korang cuba tengok gambar yang korang dah amik berdua. ya Tuhanku, betapa kacaknya mamat tu berdiri segak disebelahmu dengan jeans dan mufler, tapi korang hanya pakai selipa crocs macam mekdonal dan tudung bawal yang kemik2 serta t-shirt pasar malam. Pelik! Kenapa tak pernah cermin diri untuk tampil cun anggun disamping boyfie terchenta? Jangan hanya fikir "oh cintanya tak memandang rupaku..." Hentikan pemikiran kolot cam tu. Ramai awek skang dah anggun stylo, lelaki mana tak terpikat ngan awek stylo?

Sebab 4 : Garang. Amboi, sikit2 marah. Nasib baik kaki tangan tak jalan kan. Kalau tak lebam2 muka kacak boyfie korang.. Cuba stay kool, apapun yang dia kata, kadang dia hanya menguji awek2 ni. Biarla dia nak sakitkan hati korang, api, jangan dibalas api. Cuba tanamkan personaliti laid back. Jangan mudah melatah.

Sebab 5 : Kena la pandai memujuk. Bila boyfie marah, pe kata kita gunakan kuasa pujuk. Mesti cair. Yang penting, gunakan kelembutan. Pernah dengar peribahasa tangan yang menghayun buaian bisa menggoncang dunia? Maka gunakan kuasa kewanitaan untuk melembutkan hati kering mereka.

Anyway Miss Reiko tak lah sesempurna mana. Menulis tentang ini juga adalah peringatan untuk diri sendiri. Semoga kita semua dapat menjadi wanita idaman yang sejati ^_^

ala artikel neyh ada jgk kena kat btg hidung aku!!!! tpy aku kasar bkn sbb aku ta sygg boyfie aku..
sbb aku mmg camtu..dh taleyh nk ubah laa..
klw boyfie aku syggg aku dye akn terima segala KEKURANGAN aku !!
oke FULLSTOP !!
SO JGN NK JUDGE AKU SGTT !!!!!!!!!!


No comments:

Post a Comment