Sunday 12 August 2012

Sisa-sisa Ramadhan :(

salam to everyone..
cane dgn puasa korg sume??still oke kew setakat neyh??
pejam celik ! pejam celik ! dh 24 ary dh kita berada dlm bulan ramadhan kn..
begitu cepat bumi berputar...ramadhan sudaa pown nk berlabuh tirainyaa :( sedey kn..
tahun depan plak kita boleh bertemu dgn ramadhan..tuh pown law ALLAH pnjangkn umo..

andai ini ramadhan terakhir..

Ramadhan dh nk berlalu pegi..Syawal plak mnyusul tiba..
sebut sal syawal !! aku ta prepare pape g pown utk raya tahun neyh..baju raya pown tah kemana..
family aku sume dh beli utk raya tahun neyh..jeles lah !!! beginilah naseb anak perantauan mcm aku..
sabo jewlaaa..tpy skunk aku tgh hepy..sbb esok aku dh nk blek kampung ! actually cuty aku start ary rabu neyh..tpy oleh kerana tiket bas abeh ! so terpksa lah aku blek esok mlm...hehehe..aku lom smpat lg pown shopping raya kat ganu neyh..tapelaa..gpown ganu tempat mana jew aku nk shopping ! tade mende pown..so blek jew shopping kat kedah..

haishhh melalut lak aku neyh..aku sbnarnya nk meratapi akan pemergian EN.RAMADHAN ! sbb bulan ramadhan bulan yg penuh dgn seribu satu rahmat ! tpy aku sndry kesal dgn sikap aku..aku ta cuba nk rebutkan peluang utk beribadat sepenuhnya di bulan yg mulia neyh...tah bila lg aku nk bertemu dgn ramadhan..sbb kita takan taw apa akn terjadi selepas neyh..tpy aku harap sgt tuhan pnjangkn umo aku..insyaALLAH aku akan perbaiki segala kelemahan,kekurangan dan segala khilafku sepanjang ramadhan tahun neyh..ALLAH please give me chance :(

"sekiranya umatku mengetahui kebaikan 
di bulan ramadhan nescaya mereka 
menginginkan sepanjang setahun 
semuanya menjadi ramadhan" 
                                             al-hadis

okelaa setakat neyh dulu entry aku utk kali neyh..SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA yg hnya tinggal beberapa hari jew lg :) aku tanak wish selamat hari raya lg ! sbb aku syggg nk tngl EN.RAMADHAN =)

YA ALLAH ya tuhanku..ampunilah segala dosa2 ku selama neyh..:'(

No comments:

Post a Comment